• قیمت ضمن اینکه یکی از مهمترین ارکان کلیدی تشکیل دهنده 4P بازاریابی می باشد یکی از مهمترین پارامترهای تاثیر گذار در قانون عرضه و تقاضا در علم اقتصاد نیز می باشد . تعیین قیمت مناسب الزاما همیشه به معنای قیمت ارزانتر و یا قیمتی کمتر از قیمت رقبا برای فروش بیشتر نمی باشد چراکه
عَرضه و تقاضا (Supply & Demand)یک مدل اقتصادی میباشد که اثر قیمت را بر روی مقدار در بازار رقابتی بررسی میکند. قیمت بر روی مقدار تقاضا از طرف مصرفکنندگان و مقدار تولید از طرف عرضهکنندگان اثر میگذارد. در نتیجه اقتصاد در قیمت و مقدار به تعادل میرسد. سایر عوامل موثر در تعادل اقتصادی نیز در این مدل باعث تغییر تقاضا و عرضه میشوند. مدل عرضه و تقاضا در واقع برای بازار رقابتی تنظیم شده است که در آن هیچ یک از خریداران و فروشندگان نمیتوانند اثر زیادی بر روی قیمت بگذارند، و قیمت به صورت یک داده است. مقدار تولید محصول توسط تولیدکننده و مقدار تقاضا توسط مصرفکننده، وابسته به قیمت محصول در بازار است.