• یکی از حساس ترین تصمیمات کلان هر سازمانی تصمیم گیری در مورد چگونگی ورود به بازار و برنامه ریزی مسیر ورود به بازار می باشد چرا که توزیع و پخش یکی از کلیدی ترین ، حساس ترین و پرخطرترین مراحل مدیریت زنجیره تامین کالا می باشد . نحوه و نوع سیستم
مورد نظر را فروخته اند . فعالیت خریداران و فروشندگان بطور طبیعی بازارها را به سمت تعادل عرضه و تقاضا سوق می دهد . بنابراین فعالیت خریداران و فروشندگان باعث می شود تا قیمت بازار بطور خودکار به سمت قیمت تعادلی حرکت کند . هنگامی که بازار به تعادل برسد، تمامی خریداران و فروشندگان از وضعیت به وجودآمده رضایت دارند و هیچ فشاری برای حرکت قیمت به سمت بالا یا پایین وجود ندارد . این که با چه سرعتی به تعادل می رسیم به سرعت تعدیل قیمت ها بستگی دارد و از یک بازار به بازار دیگر فرق می کند . در بسیاری از بازارهای آزاد، مازاد عرضه و کمبود تقاضا یک وضعیت موقتی و زودگذر است، زیرا قیمت ها نهایتا به سمت تعادل حرکت می کنند . در واقع این پدیده به قدری شایع است که غالبا آن را قانون عرضه و تقاضا می نامیم : بر اساس قانون عرضه و تقاضا، قیمت هر کالا برای برابر کردن عرضه و تقاضا به سمت تعادل حرکت می کند