فرمولاسیون و یا اجزا تشکیل دهنده و یا قطعات متشکله محصول و بسته بندی از عوامل بسیار مهم ترکیب محصول که رابطه مستقیم با عملکرد محصول در هنگام مصرف کالا را دارد می باشد . همانطور که توضیح داده شد تمام سعی و تلاش تیم فروش و بازاریابی از دو سوی مختلف ایجاد آگاه سازی، علاقمندی ( هدایت هوشمندانه و هدفمند مشتریان در نقاط فروش به سمت خرید کالای خاص ) و تصمیم به خرید می باشد که عمل خرید در نقاط فروش با انجام فعالیت های انگیزشی فروش تسریع می یابد مانند فعالیت های ترویجی کالا، چیدمان، در دید بودن کالا و طیف کامل محصولات در قفسه های نمایش کالا که می توان آنها را جزء اهرم های انگیزشی در نقاط فروش تقسیم بندی کرد . غایت نهایی تمامی این فعالیت ها راضی سازی و وفادارسازی مصرف کننده نهائی به محصول و تکرار خرید می باشد . وقتی مصرف کننده تصمیم به انتخاب محصولی خاص و تکرار خرید و مصرف آنرا داشته باشد در طبقه مشتریانی قرار خواهد گرفت که برای سازمان کمترین هزینه و بیشترین سود را خواهد داشت و تنها نیاز به فعالیت های افزایش وفاداری در درازمدت را دارد . در نقطه فروش بسته بندی نقش بسزایی را در هدایت خریدار به سمت کالای خاصی را بازی می نماید و همینطور پس از عمل خرید راحتی استفاده از بسته بندی در عملکرد محصول نقش مهمی را در برآوردن رضایت مشتری بازی می نماید .