امروزه سازمان های موفق و پیشرو نظر به اهمیت تاثیر گذاری بالای فعالیت های در بازار، اقدام به تاسیس واحدی مستقل تحت عنوان واحد بازاریابی تجاری که بعضا می تواند واحدی مستقل تحت مدیریت ارشد سازمان و یا زیر نظر فروش و بازاریابی باشد می نمایند. در این کتاب بدلیل اهمیت داشتن نگاه یکپارچه تجاری به امر بازاریابی و اهمیت تدوین فعالیت های که از ابتدا تا آغاز یکپارچه و هم صدا باشد و مغایرتی با سایر ارکان بازاریابی نداشته باشند و همچنین در راستای اهداف کلان و خرد سازمان باشد، واحد بازاریابی تجاری را زیرمجموعه گسترده فعالیت های بازاریابی تعریف نموده ایم. چراکه این واحد ارتباطی تنگاتنگ با تیم فروش و بازاریابی به جهت انجام برنامه ریزی و اجرای فعالیت های ترویجی و سایر فعالیت های حمایتی تیم فروش خواهد داشت . این واحد بدلیل طبیعت داینامیک بودنش، نیازمند تحلیل، دانش و سرعت عمل به موقع است . تمامی استراتژیهای ترویج فروش برای نمایندگیهای توزیع و پخش، کانالهای فروش و هر واسطه دیگری که مصرف کننده کالا نیست و با نیت کسب درآمد و سود از کالا، با سازمان تجارت و همکاری می کند در قالب برنامه های این واحد گذارده می شود