سودآوری سازمان

تعیین مشارکت محصولات و یا گروه محصولاتی که در سبد یک سازمان است در میزان فروش خالص سازمان یکی از فاکتورهای مهم در آنالیز محصول از نقطه نظر میزان استراتژیک بودن آن می باشد . همانگونه که در مثال های واقعی در فصول گذشته ذکر گردید، بعضی از محصولات امکان دارد سهم بالایی در میزان فروش خالص سازمان داشته باشند و در طرفی دیگر میزان مشارکت کمی در میزان سود کل سازمان داشته باشند و یا بالعکس، نگاه کلی به محصولات زمانی معنا پیدا می کند و می تواند تصویر روشن و دقیقی به مدیران ارشد سازمان بدهد و به تصمیم گیری های صحیح منجر شود که در یک تصویر واضح و روشن از نقطه نظر میزان مشارکت در حجم فروش عددی - ریالی که منوط به میزان فروش و قیمت گذاری محصولات می باشد و همچنین میزان مشارکت در سود کل سازمان از نقطه نظر هزینه ها و سود بدست آمده، مورد ارزیابی دقیق قرار گیرند تا استراتژیهای کوتاه مدت و درازمدت به فراخور حال برای هر کدام از محصولات، طراحیو تدوین گردند و در یک برنامه جامع بازاریابی به هم پیوسته با درنظر گرفتن کلیه جوانب تجاری، برای موفقیت سازمان، به مرحله اجرا گذاشته شوند .