در قرن بیست ویکم دیگر نمی توان بدون استفاده اثربخش از راهکارها و راه حلهای مبتنی بر فناوری اطلاعات به کسب موفقیتهای اساسی و توسعه پایدار دست یافت. در اوایل قرن بیست ویکم مشاور بین المللی "گارتنر" اعلام نمود که حداقل نود درصد سازمانها، مدیریت فرایندی را به کار خواهند گرفت و سازمانهای که نقطه توجهشان صرفاً استمرار در کنترل فرایند بوده و یا اصرار در اجرای دستورالعملهای سلسله مراتبی فرایندی داشته و هنوز با منافع مدیریت مبتنی بر فرایند مأنوس نشده اند، در رقابت با رقبایی که مدیریت فرایندی را اجرا میکنند شکست خواهند خورد. با توجه به رشد سریع فناوری اطلاعات و ضرورت به کارگیری اثربخش آن در سازمانها، خصوصاً سازمانهایی که به فکر موفقیت و دستیابی به یک توسعه پایدار میباشند. در کنار بهره گیری از انواع راه حلهای نرم افزاری پیشرفته سازمانی (همانند ٍERP, CRM, KMS, SCM,BI و ...) از یکسو، و حرکت سازمانهای موفق به سوی مدیریت مبتنی بر فرایند از سوی دیگر، باعث گشته است که به سیستم های مدیریت کسب و کار