مقدمه کتاب

در این کتاب به بازاریابی نه تنها بعنوان یک ابزار تحلیل گر کارآمد در سازمان های تولیدی نگاه می شود بلکه بعنوان یک فرآیند هوشمند و خالق که عملکرد کل سازمان و بازار را زیر ذره بین خود تحلیل نموده و با ارائه تحلیل ها و راهکارهای عملی و درازمدت نقشی بسزا در تصمیم گیریهای صحیح مدیران ارشد سازمان خواهد داشت، نگریسته ایم که ضمن انجام وظایف کالسیک تعریف شده سازمانی، تیم بازاریابی در واقع 2 و قطب نمای 1 مانند یک انحراف سنج دقیق، عملکرد و موقعیت فعلی سازمان را در دریای مواج و طوفانی بازارهای امروز تحلیل کرده و با ارائه راهکارهای کلیدی، سکان دار هدایت سازمان بسوی ساحل امن در بازار رقابتی و فشرده امروزه می باشد و از یک فرآیند کامل و یکپارچه برای تبدیل طوفان های سهمگین به فرصت ها و هماهنگ کردن سازمان با بازار بشدت مواج ، استفاده می نماید . این امر از طریق همسو کردن ترکیب فعالیت های سازمان با نیازهای مشتری در قالب یک طرح خالقانه و نوآورانه در راستای مشعوف سازی مشتریان و فراتر رفتن از نیازهای آنها، و در سمتی دیگر، تامین سودآوری درازمدت سازمان به جهت توسعه و گسترش سازمان در بازار حاصل می گردد .