پس از تقسیم بندی دقیق بازار و تعیین گروه مشتریان هدف و طبقه بندی نیازها و خواسته های به روز آنها ( که قسمت اعظم این یافته ها نشات گرفته از تحقیقات بازاریابی می باشد ) حال وقت آن رسیده است که تیم بازاریابی نقش رهبری و هدایت را در تکوین و تولید کالاهای جدید را بعهده بگیرد و با تعامل با سایر دوایر سازمان از قبیل واحد تحقیق و توسعه ، تدارکات و خرید، تولید ، مالی ، فروش و ... اقدام به طراحی و توسعه محصولات جدید نماید که می تواند شامل طراحی و ارائه کالای جدید ، اضافه کردن کالاهای جانبی به محصولات فعلی ، اصلاح و تجدید نظر در کالاهای فعلی و بهبود و ارتقاء آنها، تعریف جایگاه جدید برای کالاهای فعلی، کاهش هزینه های تولید کالا ها به جهت افزایش سودآوری ، ارتقا سطحی کیفیتی و عملکردی کالا های فعلی، معرفی مجدد به بازار، تغییرات، بهینه کردن بسته بندی و .... باشد .
بازاریابی انبوه (Massive Marketing & Blunk Seeding) : در بازاریابی انبوه، یک سازمان فقط یک کالا را برای تمام خریداران به طور انبوه تولید می کند، به طور انبوه توزیع می کند و به طور انبوه مبادرت به تبلیغ می کند .