به چه دلیل سازمانهای بزرگ و موفق همیشه فروش چندین سالیانه خود را پیش بینی و بر اساس آن فعالیت های درازمدت توسعه سازمانی خود را تعریف و تدوین می نمایند ؟ چرا سازمانها قبل از شروع سال، اهداف فروش سال آتی خود را بصورت تقريبي و ماهیانه بيش بيني می نمايند ؟ اين پيش بيني چه كمكي به دستیابی اهداف درازمدت سازمان مي نمايد ؟ آيا اين بيش بيني فروش مختص به واحد فروش مي باشد يا ساير قسمت هاي سازمان هم مي توانند از اين پيش بيني در برنامه ريزي خود استفاده نمايند؟ چه عواملی در دقت این پیش بینی ها دخیل می باشند؟ چرا سازمان ها احتياج دارنند مقدار فروش خود و علت های کاهش یا افزایش آنرا آنالیز و تجزیه و تحلیل نمایند ؟ در شكل ذيل اهمیت پیش بینی فروش بعنوان قلب تپنده یک سازمان، و تاثیر آن بر برنامه های سایر قسمت ها و هماهنگی های لازم برای رسیدن به پیش بینی های مورد نظر را به اختصار به تصویر کشیده ایم .